Opublikowano

Jak działa marketing w social mediach?

social media marketing

Co to jest social media marketing?

Social media marketing tłumaczy się jako marketing w mediach społecznościowych. Cel tego działania leży w kwestii wielu firm i producentów, którzy chcą generować ruch na stronie oraz przyciągnąć nowych klientów poprzez media społecznościowe. Wykorzystuje się do tego takie znane portale jak Facebook, Twitter, Instagram czy YouTube.
Social media marketing działa jak dobry wirus. Pojawia się w wielu miejscach jako reklama podczas oglądania filmu albo przeglądania postów na znanych aplikacjach. Nie jest się od tego wolnym również w przestrzeni czysto internetowej jak przeglądanie własnej skrzynki pocztowej.

Co daje social media marketing?

W dobie Internetu, gdy marki zagrożone są zewsząd przez konkurencję, ważna jest walka informacyjna i docieranie do coraz nowszych klientów. Integracja z potencjalnymi konsumentami pozwala na rozszerzanie informacji o marce oraz reklam promujące ją. Przy tym pomaga to w pozyskiwaniu nowych klientów. Coraz chętniej buduje się relacje między stałymi konsumentami a producentem, który może zaprezentować swoją markę od innej strony właśnie w mediach społecznościowych. Wszyscy teraz są w social mediach – licząc celebrytów czy nawet autorytety w świecie nauki. Takie działania pomagają w zdobywaniu potrzebnych informacji przez klientów na temat usług czy produktów oferowanych przez producentów. Przy tym wszystkim jest to atrakcyjna forma ukazania się jako nowoczesna firma nastawiona na rozwój i ogólną dostępność.
Marketing social media polega na utrzymywaniu rzeczywistego kontaktu z odbiorcami w czasie rzeczywistym. Marka dzieli się nowościami i integruje się z konsumentem poprzez posty bezpośrednio nastawione na klienta. Możliwość komunikacji pomiędzy gronem konsumentów pomiędzy sobą, pomaga stworzyć zżytą społeczność, którą łączy sympatia do danego producenta. Daje to również iluzję troski i działania w interesie odbiorców. Kierowanie się tym co jest dobre dla konsumenta wynika ze zręcznie generowanych postów, haseł reklamowych czy możliwości do dyskusji w sekcji komentarzy. Posty generowane przez firmy, dość często nie tylko są informacyjne, ale i zabawne, wpasowując się w aktualne trendy, które trafiają w gust każdej grupy wiekowej.

social media facebook

Jak efektywnie zarządzać social media marketingiem?

W Polsce proces social media marketingu opiera się w głównej mierze na działalności skoncentrowanej na Facebooku, Instagramie oraz YouTube (ostatnio doszedł Twitter oraz Snapchat). To tam można znaleźć poświęcone znanym markom konta, prowadzone przez sztab ludzi z branży. Poza reklamą producenta i oferowanych usług można znaleźć pożyteczne informacje oraz kampanie, w których uczestniczy marka. W tym temacie ważna jest grupa ludzi, która zajmuje się danymi social mediami. Szybkość reagowania na komentarze i podążanie za aktualnymi trendami pomoże utrzymać zainteresowanie użytkowników. W tej roli świetnie odnajdą się ludzie młodzi. Z pozoru ciekawe i dowcipne akcje reklamowe, kończą się wyśmianiem przez młodych ludzi, którzy kpią z nieudolnej chęci odwzorowania ich humoru. Tyczy się to zdolności dobrania odpowiedniej strategii działania w social mediach, w oparciu o wybrany portal. Zalicza się do tego również tematykę jaką reprezentuje producent oraz skierowanie odpowiednich działań marketingowych wobec odpowiedniej grupy docelowej.

Zalety social media marketingu

Chcąc posiadać bezpośredni kontakt ze swoimi klientami i budować silne więzi, nie ma lepszej opcji niż ten. Pomaga to zwiększyć zasięg informacji, trafić do nowych odbiorców oraz kontrolować treści w zależności od grupy docelowej. Przy tym zapewnia to efektywność oraz szybkość działania.

Wady social media marketingu

Tworzy to niestety spory szum informacyjny, a przy tym nie wszystko co zostanie puszczone do sieci, da się tak łatwo kontrolować. Działania marketingowe za pomocą social mediów zajmują sporo czasu oraz pieniędzy, jeśli marka zdecyduje się na płatne, ale i efektywniejsze reklamy. Przy tym, jeśli firma źle dobierze kadrę zajmującą się tym tematem, można odstraszyć od siebie potencjalnych klientów przez nieporadne podejście do sprawy.