Opublikowano:

Jak rozpocząć marketing na Facebooku

marketing na facebooku

Chcesz zacząć marketing na Facebooku, ale nie wiesz jak? Czytaj dalej, a dowiesz się kilku ciekawych rzeczy. Bez względu na branżę, zdecydowana większość może wykorzystać Facebooka do celów marketingowych. Utworzenie strony na Facebooku jest darmowe, co jest dobrą wiadomością dla start-upów z niewielkimi budżetami.

Reklama na Facebooku jest bardzo opłacalna, ponieważ im bardziej trafna jest Twoja reklama – tym mniej kosztuje jej wyświetlenie. Dlatego Facebook jest dobrym miejscem do rozpoczęcia marketingu cyfrowego.

Utwórz stronę aby rozpocząć marketing na Facebooku

Aby rozpocząć marketing na Facebooku, musisz utworzyć stronę (fanpage) na Facebooku. Różnica między stroną na Facebooku a profilem na Facebooku polega na tym, że strona na Facebooku jest publiczna i każdy, kto chce, może polubić Twoją stronę lub zostać fanem bez Twojej zgody. Utwórz stronę na Facebooku, jeśli jeszcze jej nie masz. Jeśli zastosujesz się do instrukcji i wypełnisz potrzebne informacje, utworzenie strony jest dość łatwe. Przeczytaj także marketing social media.

Jak utworzyć stronę na Facebooku – krok po kroku

Tworząc swoją stronę, musisz wybrać typ strony, który najbardziej Ci odpowiada. Możesz wybrać jedną z dwóch kategorii: „firma lub marka” bądź „społeczność lub osoba publiczna”. Jeśli wybierzesz odpowiednią kategorię, uzyskasz więcej punktów trafności, dzięki czemu użytkownicy będą mogli łatwo znaleźć Twoją stronę podczas wyszukiwania. Po wybraniu kategorii zostaniesz poproszony o wybranie nazwy strony na Facebooku, a także innych informacji, takich jak opis strony, adres URL witryny i inne szczegóły.

Poświęć trochę czasu na zrobienie dobrego opisu: zastanów się dokładnie, co Twoi docelowi odbiorcy powinni wiedzieć.

Jeśli korzystasz z Narzędzi Google dla webmasterów, możesz sprawdzić, jakich słów kluczowych używają Twoi docelowi odbiorcy, aby znaleźć Twoją witrynę. To może dać ci wskazówkę, czego chcą wiedzieć.

Zdjęcia na Facebooku

Gdy to zrobisz, musisz dodać zdjęcie profilowe i zdjęcie na tło. Pamiętaj, że Twoje zdjęcie profilowe będzie się pojawiać za każdym razem, gdy będziesz komentować posty, może ono pomóc w budowaniu Twojej marki.

Dlatego dla firm i organizacji najbardziej logiczne jest używanie ich logo jako zdjęcia profilowego. To rozpoznawalny czynnik, a ci, którzy wcześniej nie znali Twojej firmy, zaczną kojarzyć logo z Twoją firmą.
Facebook automatycznie dostosowuje obraz tak, aby był wyświetlany w rozmiarze 160 × 160 pikseli. Możesz przesłać większe obrazy, ale upewnij się, że wybrany obraz jest kwadratowy.

W przypadku obrazu na pierwszej stronie masz kilka dodatkowych opcji. Możesz użyć zdjęcia grupowego swoich pracowników lub możesz użyć go do promocji różnych kampanii. Zdjęcie z przodu można w razie potrzeby wymienić, ale należy pozostawić zdjęcia profilowego „pustego”.

Kto może zarządzać stroną na Facebooku

Po utworzeniu strony należy rozważyć, czy jest więcej osób, które będą miały dostęp do zarządzania stroną.Kiedy przydzielasz nowemu użytkownikowi rolę poboczną, możesz wybrać, czy zostanie on administratorem, redaktorem, moderatorem, reklamodawcą lub analitykiem.

Role poboczne

Administrator: może zarządzać rolami strony, wysyłać wiadomości i publikować posty jako stronę, tworzyć reklamy i przeglądać spostrzeżenia.
Kreator treści: może edytować stronę, wysyłać wiadomości i publikować jako stronę, tworzyć reklamy i przeglądać statystyki.
Moderator: może odpowiadać na komentarze na stronie i usuwać je, wysyłać wiadomości, tworzyć reklamy i przeglądać statystyki.
Reklamodawca: może tworzyć reklamy i przeglądać statystyki.
Analityk: może zobaczyć statystyki.

Rozmieść ludzi zgodnie z zadaniami i obowiązkami, które mają. Jeśli na początku jesteś tylko ty, musisz poświęcić czas na naukę każdej funkcji i zrozumienie, co możesz zrobić lub czego się z niej nauczyć.

Facebook oferuje szeroką gamę samouczków, które pomogą Ci osiągnąć więcej dzięki publikowanym treściom, na przykład zwiększając zawartość i publikując różne reklamy.

Marketing na Facebooku

Zaletą marketingu na Facebooku jest to, że znajdujesz się na terytorium konsumentów. Zarówno Twoje reklamy, posty pojawią się w ich kanale aktualności, więc nie będą musieli Cię szukać.

Jeśli prawidłowo korzystasz z marketingu na Facebooku, możesz kierować obserwujących i potencjalnych klientów do swojej witryny. Tam możesz zamienić odwiedzających w potencjalnych klientów, którzy jeśli będą lubić Twoje produkty, czy też usługi to polecą je dalej, dając Ci dostęp do większej liczby odbiorców.

Aby promować treści i tworzyć kampanie reklamowe, musisz korzystać z zarządzania reklamami, opcji uruchamianej automatycznie, podczas tworzenia strony biznesowej.
Chcąc rozpocząć płatny marketing na Facebooku, przejdź do centrum reklam swojej strony lub do menedżera biznesowego na Facebooku.

Jeśli kilka osób, będzie pracować nad reklamami i kampaniami, to warto również skorzystać z Facebook Business Manager.

Mierz skuteczność marketingu na Facebooku.

Możesz przeanalizować swoje posty i reklamy:

  • ile osób widziało post
  • liczba kliknięć w posty
  • ilość polubień, komentarzy i udostępnień

Możesz użyć tych informacji, aby zmierzyć, jakie treści angażują odbiorców docelowych.